Lasă un comentariu

Tiramisu pentru lenesi

Cred ca acesta e primul desert pe care am invatat sa il fac si, la inceput, l-am facut destul de des. Prima si singura oara cand nu a iesit (piscoturile pluteau intr-o balta de crema…) a fost cand i-am facut lui Vlad pentru prima oara (karma asta). Un lucru mi-a iesit…l-am impresionat dar nu cred ca in sensul in care mi-am dorit. Hahaha glumesc…a fost un dragut. A „navigat” recunoscator piscoturile in marea de mascarpone.

350 gr piscoturi de sampanie

750 gr mascarpone (3 cutiute)

1 galbenus (reteta presupunea 2 dar nu vrei sa navighezi si tu piscoturile,nu?)

8 linguri zahar pudra (sau 6 de zahar obisuit la nevoie…)

2 pliculete zahar vanilat ( sau un strop de extract de vanilie)

cafea rece pentru insiropat  (alege una instant, ca sa nu ai surprize cu zatul; in plus, mai poti face pe parcurs daca descoperi ca nu ti-a ajuns la insiropat) * eu o prefer mai tare (cam 2 lingurite cu varf la cescuta)

Se freaca zaharul cu galbenusul si crema mascarpone pana se omogenizeaza. Daca e o crema tare…ti-a iesit ( se va intari prea putin la frigider). Recomand sa faci operatiunea asta manual, robotul ar putea incalzi si inmuia prea tare crema.

Intr-o tava nici prea mare nici prea mica se adauga folie de aluminiu (ca sa extragi in siguranta prajitura cand e gata) si se aseaza primul strat de piscoturi insiropate (eu torn cu lingura cafea). Vei descoperi singur(a) ce inseamna nici prea prea nici foarte foarte.

Se pune jumatate din crema, se mai adauga un strat de piscoturi insiropate. Ultimul strat va fi cel de crema. Presara niste cacao si/sau cafea instant fina.

Se tine la frigider pana a doua zi.

Nu am sursa retetei. Mama a cules-o de pe undeva, a „usurat-o” de albusurile batute spuma, frate-miu a scurta-o cu un ou ( aparent nu sunt singura care a dat gres) iar eu am adaugat o caserola in plus de mascarpone.

Impartiti voi creditele..

E incredibil de usor de facut (poate la inceput e mai greu, pana gasesti vasul potrivit in care sa o faci si pana descoperi cat de insiropata iti place…) In ciuda simplitatii si rapiditatii cu care se face, e foarte gustoasa prajitura. Nu o sa stie nimeni ca nu e mai sofisticat procesul:P

Nu e cea mai flatanta fotografie pentru acest desert dar e singura pe care am gasit-o. Am decupat mancaciosii…. Acest tiramisu a fost martorul ultimei intalniri in forma completa a grupului vesel din facultate. Imi e dor de voi, mancaciosilor!

Lasă un răspuns

