Lasă un comentariu

Negresa cu nuci, stafide si gem

(reteta de post)

muffin2

Cu simpla dar delicioasa negresa nu am avut o relatie de lunga durata. Imi aminteste vag de studentie si de dulciurile pe care nu le consumam pe vremea aceea. Si de pachetele cu mancare ale colegei mele Kitty.

M-a palit pofta de dulce intr-o seara si, cum rafruile dulapurilor erau aproape goale, mi-a venit ideea sa googlesc o reteta de negresa. Am scuturat punga de faina si de zahar pana la ultima firmitura si…culmea…a iesit ceva bun! Unde mai pui ca e si de post.

Se amesteca, fara pic de gratie si fara nici o ordine precisa urmatoarele ingrediente:

  • 1 cana de zahar ( eu am pus cam 3/4 si a iesit suficient de dulce)
  • 2 cani faina
  • 1/2 cana ulei de floarea soarelui
  • 1 cana apa
  • 3 linguri de cacao
  • 2-4 linguri de gem ( eu am avut de fructe de padure in casa dar am dubii ca are vreo importanta)
  • nuci, stafide si orice surprize vrei sa gasesti cand savurezi negresa
  • esente (rom/cafea)
  • o lingurita de praf de copt

Toate cele de mai sus vor arata ca o crema. Eu am preferat sa le coc in forme de muffins(briose) pentru a nu imi face griji cu tapetatul tavii, colturi lipite si portionatul dupa coacere. Din ingredientele mai sus mentionate au iesit 24 de prajiturele pe care le-am copt aproximativ 40 de minute la 180 de grade (la foc mediu).

Mie imi plac dimineata la cafea!

DSC_0199

Sursa de inspiratie: http://www.laurasava.ro/2008/04/08/negresa-de-post/

Lasă un răspuns

